Selasa, 26 Agustus 2008

Siaran dari Permatang Pauh!

Pilihanraya kecil Permatang Pauh sudah berakhir tepar jam 5 petang ini.Sekarang para penyokong PR bersesak-sesak di pintu pagar tempat pembuangan undid an berjaya mengawal keadaan.Pihak keselamatan amat bekerjasama.Di Yayasan Aman,Bilik Gerakan utama PR bagi PRK Permatang Pauh ini juga mula dibanjiri penyokong yang tidak sabar-sabar mengikuti perkembangan terkini.

Hari ini Permatang Pauh mencatat sejarah apabila jentera pilihanraya PR bekerjasama dengan baik sekali mengawal keadaan.Melayu,Cina dan India bersatu hati dengan sorakan takbir,reformasi dan makkal sakti.Ini perkembangan yang amat mengggalakkan bagi politik Negara.Perjuangan assabiyah bakal diambil alih oleh perjuangan rakyat yang ditunjangi PR.

Di peti undi Penanti cuaca cerah di awal pagi memberikan kesempatan kepada orang ramai membuang undi sejak pusat mengundi dibuka sejak 8 pagi lagi.Pondok panas PR dan BN berebut-rebut memenangi hati pengundi.Najib dan Ali rustam yang melawat peti undi ini disambut dengan nyanyian `merdu’ oleh penyokongnya sementara orang ramai yang lain hanya menyorak mereka dengan minyak naik dan sebagainya.Tanpa menunggu lebih lama akibat ke`panas’an agaknya cepat-cepat mereka beredar.

Hujan menjelang tengahari tidak menghalang perayu undi dari PR untuk bertahan sementara dipondok panas BN keadaan mula lengang apabila ramai yang lari berteduh.

Menjelang petang jam 3 petang pondok panas BN disini mula diambil-alih oleh petugas PR apabila petugas BN yang terdiri daripada puteri dan pemuda meninggalkan post mereka.Mungkin mereka sudah kepenatan setelah dijamu nasi bungkus ditengaharinya.

Pihak keselamatan sehingga jam 6 petang ini berjaya mengawal keadaan dengan baik sekali.Tidak ada sebarang provokasi sama ada dari BN mahupun PR di peti undi ini hari ini.

6.13 petang! Yayasan Aman semakin sesak dengan petugas PR.Bertukar-tukar cerita dan merehatkan badan seketika sambil menuggu keputusan.

Tahniah kepada petugas kita yang terdiri daripada pelbagai kaum yang berjuang menuntut perubahan dalam politik Negara pada hari ini.(dengar depa dok nyanyi lagu hepi besday pulak tu)


* terkini jam 6.55 petang PR sudah memenangi beberapa saluran di tiap peti undi.

jinbukitridan

0 komentar:

kami mengalu-alukan jika ada sahabat yang ingin mengambil sebarang artikel dari blog ini...

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP