Sabtu, 24 Mei 2008

BIARKU MENJADI HUD-HUD..!

Layakkah aku...
tika kembali dalam fana,
mengharap MARDHATILLAH...
tapi hidupku sering hanyut hilang pedoman
lena dalam nikmat sementara.



Selamatkah aku...?
dari selidik hamba yang taat di alam kubur,
sedang amalku entah menjadi...
entahkan tidak?


redupkah aku...?
di bawah payung mentari di alam mahsyar?
tika sesal tiada kesudahan,
hanya amal peneman diri,


Malulah aku...
jika dihina di mahkamah RABBUL-jALIL,
yang maha memberi peluang,
tapi disia-siakan seolah belum mengerti.

Selamatkah aku...?
dari azab yang menanti,
dari siksa yang tidak tertanggung,
dengan amal sedikit cuma...namun,
mengharap balasan yang bahagia.


Ya ALLAH...!

berilah aku kekuatan,
untuk tegak di atas jalanmu,
berjuang demi syariatmu.
aku rela menjadi Hud-Hud,
dari menjadi Rhu yang membakar.


...Ibnu A.M

0 komentar:

kami mengalu-alukan jika ada sahabat yang ingin mengambil sebarang artikel dari blog ini...

Create your own banner at mybannermaker.com!

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP