Rabu, 28 Mei 2008



Warkah buat kekandaku ustaz akil hayy...

merujuk kepada program bersama akil hayy di saluran astro.

Pertamanya tahniah ana ucapkan kerana ustaz berjaya menempatkan diri di persada seni tanah air.Memang tidak dinafikan ustaz memang seorang yang berbakat besar dan mempunyai peminat tersendiri dalam industri seni di negara kita.

Ana sering juga mengikuti siri Bersama Akil hayy di kaca tv dan nyata sambutan dari kalangan muda-mudi amat menggalakan.

Ana cuma ingin memberi pandangan yang tidak seberapa mogo-moga dapat memeriahkan lagi pengisian progaram ustaz ini.

Pertamanya ana lihat akhir-akhir ini ustaz agak kurang mengalunkan lagu-lagu nasyid dan lagu-lagu komedi dalam rancangan tersebut.Bagi ana lagu-lagu sebegitu seakan sudah menjadi 'trade mark' ustaz.Dengan cara itulah golongan muda dapat melihat kaedah yang pelbagai dalam berdakwah.Mereka tertarik dengan 'aura' akil hayy sehinggakan ana pernah melihat koleksi lawak dan lagu ustaz dalam telefon bimbit anak-anak muda yang berjiwa rock tapi agak payah untuk ditarbiyah dengan kaedah biasa.

Dalam keadaan masalah sosial yang agak berat dikalangan remaja melayu islam,memang wajar kita mempelbagaikan uslub dakwah agar tidak ada golongan muda yang ketinggalan.As-syahid Hassan Al banna dan wali-wali Songo juga menggunakan kaedah hiburan dalam uslub dakwah mereka.

Semoga dengan platform yang ada ini dapat dimanfaatkan sebijak mungkin dan doa ana bersama sahabat-sahabat disini agar ustaz dimurahkan rezeki,dijauhkan segala fitnah dan diberkati Allah hendaknya.

sekian.\\

ana yang jauh...jemohid kecil.

0 komentar:

kami mengalu-alukan jika ada sahabat yang ingin mengambil sebarang artikel dari blog ini...

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP