Kamis, 05 Juni 2008

Borak pasal minyak...





Kawan tengok rakyat marah betul gayanye kali ini.Yang kawan dok herannye ahli umno pun marah jugak! Ape kes plak ni!? Kan ke yang menaikkan rega minyak tu orang ameno yang deme sokong, abis tu buat ape marah plak.Dulu time dekat ngundi awaklah jugak yang kempen ameno je yang pandai memerintah.kalau pas memerintah awak kata negara akan bangkrap? Sekarang ni nak kata apa?

Kita semua tahu yang tak semestinya dengan menaikkan harga minyak dapat memberi keselesaan kepada rakyat.betul tak? Rakyat yang miskin yang cuma mampu pakai kereta lama dan motor buruk macam saya ni cukup terasa bebannya.Mana nak bayar rumah,api,air,dapur dan anak-anak sekolah?Sedangkan pendapatan majoriti rakyat tidak bertambah selari dengan kenaikkan harga minyak.Kerajaan dok asyik membandingkan harga minyak kita dengan singapura dan Thailand.Yang kerajaan tak bagi tau gaji tukang sapu rakyat singapura je beribu ringgit sebulan.,lojiklah dengan pendapatan perkapita diorang.

Bagi kawan dengan orang-orang pas yang lain tak peliklah pasal itu memang dah kami jangka.Dah jenuh berceirta pasal ni masa kempen PRU itu hari tapi masih ada rakyat yang belum mendapat maklumat yang tepat dan terpedaya dengan ‘kebijaksanaan’ ameno kununnya.

Kawan tak tahulah macam mana nasib kebanyakan orang-orang susah selepas ini bila kerajaan tidak memikir kebajikan rakyat.Agaknye mentang-mentanglah minyak kereta,tol,rumah dan elaun diorang rakyat yang tanggung sampai mereka lupa kesusahan rakyat.

Kawan memang tak nafikan rakyat Malaysia ni baik orangnya.Sanggup terima apa jua yang kerajaan buat dan kalau tak bersetujupun setakat di kedai kopi je,tidak macam di negara lain yang kerajaan mereka boleh jatuh dengan dengan sebab harga barang naik.Agaknya di Malaysia kita ni kalau jadi macam zaman batu dulu tu pun tetap jugak BN yang memerintah kut.?


fikir-fikirkanlah...


by jemohid kecil.

0 komentar:

kami mengalu-alukan jika ada sahabat yang ingin mengambil sebarang artikel dari blog ini...

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP