Rabu, 13 Agustus 2008

Pemuda ke Muktamar Agung.

Hari ini 13 ogos DPP Rompin dengan 7 orang exconya memulakan perjalanan ke Muktamar Agung Pemuda di Ipoh.Bertolak di awal pagi kerana tidak mahu terburu-bru memulakan perjalanan disaat akhir.Bertolak dari Bandar Keratong jam 9 pagi dan singgah di Kuala Pilah melepaskan hajat dan lelah.

12.30 tengahari.
Melalui jalan-jalan berliku di Ulu Bendul mengingatkan tentang liku-liku yang dilalui dalam berjuang.Keluarga ditinggalkan seketika demi kepentingan jemaah dan perjuangan.Setakat ini motokar(MPV) yang dinaiki masih berkeadaan baik dan mampu meneruskan perjalanan tanpa masalah.(insyaAllah).
-Us mi dah tertidur lena dalam belaian bayu aircond!
-KP Us Nazri (Jadi kelindan hari ni) Nampak merenung jauh ke depan(berangan ke atau memikirkan pasal anak buah ni?)
-Pengarah Amal kawasan Saudara Rosdi masih leka menonton VCD ceramah.
-Us Farid kejap-kejap sms je!(orang bujang)
-Timbalan KP,Roslin macam nak lena dah tu.
-Us Nizam, pandu cermat jiwa selamat!
1-2 petang

Singgah di senawang kejap.Urusan memperbaharui cukai jalan kenderaan.Tadipun dah kena `sound’ dengan JPJ yang buat sekatan jalan”bang road-tax tu tinggal sehari je lagi..” Rakyat yang bertanggungjawabpun tergesa-gesa ke Pejabat Pos `renew’.

3 petang.

Berhenti lagi..kali ini untuk mengalas perut dan solat di R N R Seremban..Sempat jugak driver check keadaan kenderaan.so far so good.Minyak mahal tapi kena isi jugak!

430 petang
Memasuki sempadan negeri Perak Darulridzuan.kami mula teruja dengan kibaran bendera Pas yang menghiasi Lebuhraya menyambut kehadiran kami di bumi bertuah ini.Semangat untuk berjuang dan bermuktamar semakin melonjak moga-moga kehadiran kami mendatangkan sedikit-sebanyak kebaikan kepada jemaah.

545 petang
Berhenti rehat di hentian Tapah.Sambil pekena teh tarik sempat jugak ana posting artikel berkenaan penghantaran memorandum ke majlis daerah.Sudah menjadi rezeki kami agaknya terserempak pula dengan Dr Syed Azman AJK Pas Pusat bersama seorang tetamu Parti(barangkali kehadirannya untuk ke muktamar jugak).Selepas bertegur sapa sempat jugak kami bergambar kenang-kenangan dengan mereka.
645 petang
Mula memasuki bandar Ipoh.Us Khairul berleter kerana kekurangan tanda arah dan kalau adapun tanda arah yang sangat kecil.Pun begitu tahniah kepada pihak penganjur kerana cuba memudahkan peserta luar yang hadir.Bandar Ipoh nampak meriah dengan bendera Pas dan rasa megah apabila tiba di stadium yang tersergam indah.
Kelihatan anggota unit amal sedang membuat perbarisan di hadapan stadium..kemas,berdisiplin dan cantik!

Alhamdulillah kami sudah berada di sini.Dan bersykur pada Allah yang memberikan keselamatan kepada perjalanan kami.
Kami mengambil masa seketika untuk bersiar-siar dan bertemu sahabat handai yang tiba lebih awal.
9 malam
Muktamar bermula dengan rasminya.ucapan alu-aluan oleh pihak panitia seterusnya ucapan YB Salahuddin ayub selaku Ketua DPP Pusat...!

14 ogos

Perjalanan muktamar amat baik.Para perwakilan dan Exco Pemuda pusat berjaya bermuhasabah tanpa ada pihak yang cuba mencetuskan suasana yang tidak baik.Pemuda Pas semakin matang dalam mendepani cabaran.

Pengerusi Tetap- Good work..!

15 0gos

8 malam

Setelah 3 hari dua malam berkampung di sini kini tibalah masanya kami berangkat pulang dengan seribu kenangan dan maklumat yang amat berguna.

Apa kata kawan-kawan berkenaan muktamar kali ini?

Ustaz Roslin- Politik dan organisasi

"Baik Pas Pusat mahupun Tuan rumah Pas Perak, dianggap berjaya menganjurkan muktamar setakat ini..,namun masih banyak yang boleh diperbaiki dipihak tuan rumah perlu mengukuhkan jentera dan mobilasi parti hingga ke tahap optimum dan Pas Perak perlu mengambil kesempatan ini mengukuhkan pengaruh pas diperingkat tempatan serta mengujudkan satu tapak yang kukuh untuk masa depan.."


Saudara Rosdi-Pengarah amal kawasan

"Alhamdulillah,ianya mendapat sambutan yang amat baik daripada ahli dan juga penduduk tempatan,..Unit Amal dilihat mampu menjalankan tugas dengan baik"

Us Mi-Penerangan

Setakat ini "no komen" .

Us Khairul-ekonomi

"penganjuran berjalan dengan baik cuma ada beberapa perkara dari segi aturcara yang perlu diperbaiki seperti pelancaran buku Tok Guru yang kurang `Grand' seperti tidak dirancang rapi,pun begitu tahniah Pas Perak!"

Saudara Osali-Kebajikan

"Pas terus membuktikan kerelevenannya sebagai tunjang politik di negara kita dengan sokongan yang amat padu daripada ahli dan juga bukan ahli,Sebagai sebuah organisasi yang cekap dan bersih memang amat wajar Pas diberikan ruang yang lebih selesa dalam mengurus-tadbir negara dan rakyat"

US Nazri-KP

"perwakilan seharusnya memanfaatkan peluang dalam muktamat untuk mencambahkan idea untuk memperkasakan lagi jemaah.Bukannya menumpukan perbahasan kepada isu yang telah dijelaskan oleh pimpinan (muzakarah@muqabalah) Lebih-lebih lagidi saat parti dan PR menghadapi ujian getir dalam usaha mentadbir dan mengisi kemenangan di 5 buah negeri Pakatan Rakyat"
Komen yang baik dari KP makasih!


Catatan perjalanan jinbukitridan.




1 komentar:

MUSANG BERJANGGUT 16 Agustus 2008 09.09  

catatan dan komen yang bagus dari pemudamuadzam,tahniah!Hebat sekali.Cum ana nak komen sikit je,sahabat ana Roslin tu rasanya dia adalah Timbalan ketua DPP Rompin bukan Naib.

kami mengalu-alukan jika ada sahabat yang ingin mengambil sebarang artikel dari blog ini...

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP